Montag, 04 August 2014 16:06

Mobility Experience Challenge

Artikel bewerten
(1 Stimme)

The challenge is open to app developers, mobility experts, innovators or purely fans of BMW. Participants can submit and present their app innovations in the categories ‘car’, ‘travel’ and ‘search & scout’ within the 6 weeks submission phase. During the public voting phase, fans have the chance to decide over their favorite ideas in a 2-month voting process.

The top 10 crowd favorites will be presented to the official BMW App Jury. This jury is the final committee to determine which 3 app ideas will win the contest and might be chosen to be developed together with the app developers at BMW. The winning 3 contestants will also receive prize money of 2,500 US$ in total, as well as the chance to visit the BMW innovation teams in Munich (Germany) or Mountain View, CA (USA). The top 10 finalists will receive a certificate which acknowledges their success in the Mobility Experience Challenge.

The goal of the campaign is to involve the public crowd to invent and conceptualize app ideas, as well as receiving feedback from the community on all submitted proposals.

Weitere Informationen

  • Von: Dienstag, 08 Juli 2014
  • Dauerwettbewerb: Nein
Gelesen 1838 mal Letzte Änderung am Montag, 04 August 2014 16:08
Bitte anmelden, um einen Kommentar zu posten

Aktuelle und kommende Veranstaltungen

Aktuelle Ideenwettbewerbe

  • Stadt, Land, mobil - Müssen wir wohnen, wo wir mobil sind, oder können wir mobil sein, wo wir wohnen?
    Wie kann die Digitalisierung unsere Mobilität zukünftig verbessern – in der Stadt wie auf dem Land? – Visionen und Impulse zu dieser Frage können alle Bürgerinnen und Bürger noch bis zum 21. November über das Ideenportal des Deutschen Mobilitätspreises einreichen.…
  • Die Ideenplattform der S-Bahn Mitteldeutschland
    MITGESTALTEN statt nur mitfahren – S-Bahn Mitteldeutschland und Innolytics starten OpenInnovation Plattform Mit wachsender Bevölkerungszahl in der Metropolregion Mitteldeutschland steigt auch die Nachfrage nach den Angeboten des Regionalverkehrs. Doch wie können diese Angebote wirklich kundennah gestaltet werden? Welche Bedürfnisse haben…